Gőzmozdony

A Resicák a romániai kisvasutak jellegzetes gőzmozdonyaiként váltak híressé. Egészen az 1990-es évek végéig ezek a mozdonyok voltak az általános vontatójárművek. A romániai kisvasutak megszüntetésével sok példányát külföldre, közülük többet Magyarországra szállítottak.
Ezeket a gőzmozdonyokat 1951 és 1958 között építették a romániai resicai vasműben. Elsősorban a romániai Állami Erdei Vasutak (ÁEV), részben a Román Államvasutak (CFR) keskenynyomtávú vonalai számára. Ebből a típusból közel 130 darabot gyártottak le, amik közül az '50-es, '60-as, '70-es években egyszerre 100 mozdony is szolgálatban volt az akkori összesen hatezer kilométeres kisvasúti hálózatokon.
A motorizáció megjelenésével a '80-as évek végétől jelentőségük csökkent. A rendszerváltáskor alig egy tucatnyi helyen voltak jelen ezek az erőgépek. Felsővisót és a kommandói hálózatot leszámítva 1998-ig szinte az összes kisvasutat felszámolták és a megmaradt mozdonyokat több európai országba exportálták, vagy elbontották.Morgó életútja
1951-ben gyártották Resicán és a Szászvárosi Erdei Vasúton (CFF Orastie) állt szolgálatba. Majd 2001-ben szállították romos állapotban Nagykanizsára ahol 2 év alatt újították fel és 2003. szeptember 25.-én avatták fel Királyréten az utasok nagy örömére. Eredetileg a mozdonyon nem volt légfék kialakítva egészen 2006-ig. Azóta ünnepnapok környékén szállítja az utasokat a Börzsöny szívébe.